2013 KASIM AYI 2. KAHVALTI TOPLANTIMIZIN KONUĞU AMERİKALI STRATEJİ UZMANI DAVİD P.MİCHAELS OLDU

Yörük Sanayici İş Adamları Derneği (YÖRSİAD), Kasım ayında 2. kahvaltı toplantısını gerçekleştirdi.Toplantının konuğu Amerikalı tanınmış strateji uzmanı David P.Michaels oldu.Strateji uzmanı David P. Michaels Yörük Sanayicive İşadamlarına yaptığı konuşmasında, iletişim,algı ve motivasyonun önemi hakkında bilgilendirmelerde bulundu.Davetleri için ve kendilerinin YÖRSİAD üyeleri ile buluşmasındaki katkılarından dolayı YÖRSİAD Başkanı Semih Beken ve Yönetim Kurulu Üyesi Aykut Ege'ye teşekkür etti.
David P.Michaels. 'Modern dünyada etkili bir şekilde hedeflenmiş iletişim çok önemlidir, hatta olmazsa olmazdır.Ve de tüm güç ve etkinin kaynağıdır.Tüm tarih boyunca, her yerdeki, her türden insanlar,iletişim,fikir ve davranışları değiştirmek adına kullanmıştır.Artık dünya hiçbir zaman olmadığı kadar daha karmaşık ve daha fazla bilgi zengini bir dünyadır.
David P.Michaels. 'İleride öne sürebileceğinizinsiyatif ve hedeflere etkili bir destek beklemeden önce,hedef pazarınızın ürün,hizmet ya da fikirleriniz ile ilgili algı ve tavrını değiştirmek zorundasınız.Değişikliğin tetiklenebilmesi için algı ve tavırda ciddi bir kayma olması gerekiyor.Ve ondan sonra da bu, sizin hedeflerinize ulaşabilmeniz adına, motivasyonun en önemli unsuru olacak' diye konuştu.
David P.Michaels'in sunumunda, anlattığı konuyu açıklayan bir video da gösterildi.


Toplantı sonunda Yörük Sanayici İşadamları Derneği Başkanı Semih Beken, David P. Michaels'e katkı ve desteklerinden dolayı, teşekkür plaketi sundu.



Toplantı sonunda dernek üyeleri ve misafirler ile beraber hatıra fotografı çekildi.

Karar Verme Süreci
“Herhangi bir ticari, siyasi, sosyal ya da diğer ilişkideki eşzamanlı ve çok boyutlu satranç oyunlarının analizi ve projeksiyonu”
David P. Michaels

GİRİŞ
Başbakan Margaret Thatcher'in eski şahsi ekonomi danışmanı, ve Birleşik Krallığın 1980'lerde gerçekleştirdiği ekonomik rönesans'ın mimarlarından biri olarak anılan Profesör Sör Alan Walters, uzun yıllar boyunca sadece dostluğuyla değil, aynı zamanda da güvenilir nasihatleriyle beni onurlandırdı. Özellikle, ve de beyanlarımın bazılarının aykırı, ve bazılarının da cepheleşme yaratacak nitelikte olmasına rağmen, belirli ekonomik ve finans sektörü sorunları ile ilgili düşüncelerimi açıklamam konusunda beni cesaretlendirdi. Alan her zaman şöyle derdi: “Bazı sektörlerde senin beğenilmemene yol açsa da, fikirlerine duyduğun güvenden dolayı cesaretli olmalısın ... hatta senin doğru olduğun kanıtlandığında daha da fazla.”[David P. Michaels]
David P. Michaels'ın Devlet Başkanları ve uluslararası kuruluşların Başkan ve CEO'larına şahsi danışman olarak otuz-beş yılı aşan bir tecrübesi bulunmaktadır. Ticari, ekonomik ve siyasi alanda yeniden yapılanma, stratejik sorunların çözümü ve ilgili mali ve ekonomik müzakereler alanlarında önde gelen özel sektör kuruluşlarına, devlet teşebbüslerine ve siyasi liderlere danışmanlık hizmeti sunmuştur.
Çeşitli alanlarda sorun çözme kabiliyeti ve çok karışık konuları pratik çözümlere sentezleme yeteneği ile, ticaret, finans ve ekonomik gelişim alanlarında dinamik ve ciddi yeniliklere öncülük etmiştir. Bilhassa, 1980'li yıllarının sonlarında gerçekleşen ülke borçlarının yeniden yapılandırılması konusuna katkıda bulunan bir takım inisiyatif, ve Brady Planı ve Amerikalar için Girişim programları arkasındaki kavramların öngörülmesinin arkasında kendisinin olduğu düşünülmektedir.
Bay Michaels Strategic Communications Laboratories'e, (“SCL”) Kıdemli Danışman'dır. SCL, çatışmaların şekil değiştirmesi ve insanlık felaketleri gibi çoğu zaman hayati önem taşıyan iletişim kampanyaları için gerekli bilimsel ve doğrulanabilir yaklaşım ihtiyacını karşılamak için kurulan, ve birçok konuda faaliyet gösteren bir davranış araştırma ve müdahale kuruluşudur. SCL, sosyal değişim programlarına destek olmak adına davranış yöntem bilimleri uygular, ve ayrıca reklam ve pazarlama alanında faaliyet gösteren ticaret sektörlerine hem davranış yöntem bilimleri hem de etkilere bağlı stratejiler sunma konusunda uzmandır. (Yöntem bilimi videosunu izleyin – Lütfen sesi açın). SCL Elections seçim ile ilgili araştırmalar, analizler ve seçim kampanyası yönetimi konularında tanınmış bir dünya lideridir. Şirketin, seçim kampanyası yönetiminde benzersiz %100 oranında geçmiş performansı bulunmaktadır, ve yönettiği hiçbir seçim kampanyasını kaybetmemiştir.
Bay Michaels, stratejik iş / finans / ekonomik gelişim, uluslararası krediler, ticaret ve yatırım alanlarındaki yorum ve yayınlarıyla politika ve stratejik planlama tartışmalarına katkıda bulunmaktadır. Foreign Press Association Birinci As Başkanı olarak seçilmiş, ve görev yapmaktadır. 1918 yılında kurulan Foreign Press Asscociation (Yabancı Basın Derneği) Amerika Birleşik Devletlerinde bulunan yaklaşık 400 yabancı basın kuruluşu üyelerini temsil etmektedir.

Ayrıca, yolsuzluk, suistimal ve rüşvet, ve yasal olmayan uluslararası işlemler ile ilgili kanun uygulayıcı kuruluşlar ve yargılama mesleğini ifa edenlere danışmanlık hizmeti vermiştir.
Kişisel faaliyetleri arasında bir çok organizasyonun aktif üyeliği bulunmaktadır. Bunların arasında, The St. George's Society of New York (1770 yılında kurulan Amerika'nın önde gelen İngiliz hayır kurumu. Britanya ve Milletler Topluluğu üyesi ülkeleri kökenli yoksul, yaşlı ve hasta insanlara yardım ve destek sağlamaktadır); The St. George's Honours Committee üyesi ve eski Başkanı; English Speaking Union (İngiliz Dili Konuşanlar Birliği) – Margaret Thatcher Konferans Serisinin Açılışı); Emeritus Başkanı ve Amerika Birleşik Devletlerindeki Uruguay Amerikan Ticaret Odası'nın Kurucusu (Uruguay Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığında ilk döneminde Dr. Julio Sanguinetti ile birlikte yapılan ortak inisiyatif sayesinde); Humanity-Without-Borders Foundation (Sınırsız İnsanlık Vakfı) Kurucusu (bu eğitim vakfı İNSANLARIN İNSAN OLMA™ esasına dayalıdır, ve dinsel ve / veya siyasi yanlış bilgilendirme ve gerçeğe aykırı beyanatlardan kaynaklanan ırk, din ve kültüre bağlı nefretlerin etkisizleştirilmesi adına yeni kapılar açılması ve yeni inisiyatifler için katalizör görevini yürütmektedir).
David Michaels (Kapt. Julian J. Mitchell C.B.E., Kraliyet Deniz Kuvvetleri [emekli], Britanya Arjantin Deniz Ataşesi, 1980 – 1982 ile birlikte) önde gelen küresel sanayi sektörlerinin 1997 ile 1982 arasındaki jeopolitik olaylardaki faaliyetlerin içyüzünü anlatan bir kurgu olan, ve aynı zamanda Falkland Savaşına yol açan olaylarla ilgili alternatif bir bakış açısı sunan “Dust on the Chess Board” (“Satranç Tahtasında Toz”) adlı kitabın yazarıdır.

Bay Michaels ayrıca farklı konularda kitaplar okumak ve tavla oynamaktan zevk almaktadır. Montevideo, Uruguay'lı olan Teresita C. D'Alessandro ile evlidir, ve birlikte New York City'de ikamet edip, tatillerini de Punta del Este, Uruguay'da geçirmektedirler.
Kulüp Üyelikleri: Royal Naval Club (Kraliyet Denizcilik Kulübü) & Royal Albert Yacht Club Royal Albert Yat Kulübü (Birleşik Krallık).

Günaydın!
Sizlere ürünlerinizin ve hizmetlerinizin (hatta, siyasetçiyseniz, ve seçilmek istiyorsanız, kendinizin) pazarlanmasında ve satışında, ve aynı zamanda sorun ve anlaşmazlıkların çözümünde yardımcı olacak bir yöntemi tanıtmadan önce, uzun yıllar önce bana eğitim veren profesörlerimden birinin bana verdiği çok iyi bir nasihati sizinle paylaşmak istiyorum:
“Hiçbir zaman duyduğun ve okuduğun her şeyi mutlak gerçek olarak kabul etme. Bilgi kaynağını - ve de bilgi kaynağına bağlı herhangi olası bir çıkar çatışmasını - her zaman sorgula ve analiz et. Ve ancak ondan sonra kendi fikrini geliştir.”

Hayatımın ilerleyen dönemlerinde de iyi bir arkadaş ve akıl hocası da buna bu nasihati vermişti: Bazı sektörlerde senin beğenilmemene yol açsa da, fikirlerine duyduğun güvenden dolayı cesaretli olmalısın – hatta senin doğru olduğun kanıtlandığında daha da fazla.”
Özet olarak, yarının dünyasında olumlu değişikliklere katkıda bulunmak istiyorsan, hem kendi öğretmenlerinden öğren, hem de kendin araştır, ve ancak ondan sonra kendi fikirlerini oluştur. Ancak her zaman açık görüşlü ol.

Bu sunumun konusunun “Kalıbın Dışında Düşünme Zamanı” olması bana önerildiğinde, dünyanın en başarılı şirketlerinden biri olan Apple tarafından gerçekleştirilen bir reklam sloganı aklıma geldi: “Farklı Düşünün”.

Önümüzdeki 15 dakika içinde benim şu kelimeleri tekrar tekrar söyleyeceğimi duyacaksınız: BİLGİ , ALGILAMA, TUTUM, MOTİVASYON, DAVRANIŞ.
Konuşmam bitene kadar bunların size ticari, siyasi ve sosyal hedeflerinize ulaşmak adına ne kadar katkıda bulunabileceklerini anlayacağınızı umarım.
Gençliğimde – yani önceki yüzyılda – ve de Google arama motorundan çok önce, “Kişisel Karar Verme Sürecimi” tanımlamam istenmişti.
20'li yaşların başında olup, beynimizin içinde olan, ve hepimizin sorgusuz kabul ettiği, doğal gördüğü bir süreçle ilgili sorgulandığınızı düşünün. Bunu düşününce, sözlerle ifade etmek o kadar kolay değil – değil mi?

Birkaç hafta sonra, beynimin karar verme sürecinin (bana göre) ne olduğunu tanımlayabildim.
Bu kişisel tanımı sizlerle paylaşacağım. Bunu sadece kendi kişisel hedeflerinizin başarılmasında benim ilk katkım olarak değil, aynı zamanda, sizin hayatınızın akışı sırasında da size yardımcı olabileceğini umut edere yapıyorum.

Karar verme sürecimi şu şekilde tanımlıyorum: “Herhangi bir TİCARİ, SİYASİ, SOSYAL, ya da diğer bir ilişkideki eşzamanlı ve çok boyutlu satranç oyunlarının analizi ve projeksiyonu.”
Bugüne kadar, bugün, ve de gelecekte, hayatınız birden fazla satranç tahtası üzerinde oynanmış, oynanıyor, ve de oynanmaya devam edecektir!
Bir konu üzerinde tartıştığımızda, ya da konuyu görüştüğümüzde, kendi açımızdan bakarız. Kendi düşüncelerimiz ise edindiğimiz BİLGİ, ve bunun sonucunda konu ile ilgili oluşan ALGI gibi değişik unsurlara dayalıdır. Ancak, maalesef, olumlu ya da olumsuz bir algı her zaman inkar edilemeyen gerçeklere dayanmaz.
Başka bir deyişle, her kişi ya da gruba belirli bir olay, ya da herhangi bir ürün, hizmet, ya da hatta kişiyle ilgili belirli bir ALGI pazarlanabilir ya da satılabilir. Siyasetçiler oy almak için bunu sürekli yaparlar!

Bunun yakın geçmişten diğer bir örneği Yunanistan ve dostlarıdır. Türk Ordusu Kıbrıslı Türkleri kurtarmak için Kıbrıs'a gittiğinde, Yunanistan ve dostları dünyaya , olayların belirli bir ALGISINI pazarladı ve sattı. Ve onlarca yıl boyunca Türkiye ve Kıbrıslı Türkler bunun bedelin ödemeye devam etti, ve halen de ödemeye devam etmektedir. Bu bedelin içinde Kıbrıslı Türklerin kendi kaderlerini kendilerinin belirlemesine izin verilmemesi de bulunmaktadır.

Bu yüzden de tüm saygımla size tavsiye edeceğim şey şudur: ileride öne sürebileceğiniz inisiyatif ve hedeflere ETKİLİ bir destek beklemeden önce, hedef pazarınızın ürün, hizmet ya da fikirlerinizle ilgili ALGI ve TAVRINI değiştirmek zorundasınız. Değişikliğin tetiklenebilmesi için ALGI ve TAVIRDA ciddi bir kayma olması gerekiyor. Ve ondan sonra da bu, sizin hedeflerinize ulaşabilmeniz adına, onların MOTİVASYONUNUN en önemli unsuru olacak.

Evet. Şimdi benim yaptığım yorumlarla ilgili muhtemel düşünce sürecinizi özetleyeyim. Buraya New York'ta yaşayan bir İngiliz geldi. Zaten New York'ta yaşamak için biraz deli olması lazım. Ve de hedef bir kitlenin uzun zamandır kendilerine yer edindiği algıları ve tavırları değiştirmeyi öneriyor. Evet. Demek ki tamamen deli!

Sadece bir dakika için ciddi olalım. İlgili tarafların ALGISININ değişiklik için bir İstek oluşturması yönünde MOTİVASYON yaratılmaması durumunda hiçbir sorun kolay kolay çözülemez.
Bir fikrin ya da bir imajın pazarlanması ve / veya satılması, ya da bir ALGININ oluşturulması ile ilgili geleneksel yöntemler (ki bunlara bazen yardımcı rol oynayabilecek reklamlar, halkla ilişkiler stratejileri ve hükümetleri kulis faaliyetleri dahil) insanların davranışlarında ciddi değişiklikler gerçekleştirmezler. En iyi ihtimalle sadece mevcut durumu korurlar.
Mutlaka gerekli olan şey, insanların bir konu ya da olay ile ilgili ALGISINI değiştirmek için BİLİMSEL OLARAK DOĞRULANABİLEN ve KANITLANMIŞ bir yaklaşımdır. Ondan sonra da, ve hatta daha da önemlisi, bunun sonucunda oluşacak DAVRANIŞ için MOTİVASYON oluşturulmasıdır.

BİLGİ, TAVIR ve DAVRANIŞ arasındaki ilişkiyi anlamanıza yardımcı olmak için kısa bir animasyon videosunu izlemenizi istiyorum. (Video Yukarıda)

Devam edelim ....
İnsanların ALGILARINI değiştirmek için BİLİMSEL, DOĞRULANABİLİR ve KANITLANMIŞ bir yaklaşım, ve daha sonra da ortaya çıkan DAVRANIŞLARIN MOTİVASYONU artık akademisyenlerin sadece bir hayali olmaktan çıkmıştır!
Videodan da bildiğiniz gibi, çatışmaların şekil değişmesi, sosyal değişim programları, ürün ve hizmet pazarlaması, seçim kampanyaları, ya da hedefleriniz (ya da hedefleriniz ne olursa olsun) gibi çoğu zaman ticari ve hayati önem taşıyan iletişim kampanyaları için gerekli olan bu BİLİMSEL ve DOĞRULANABİLİR yaklaşım ihtiyacını karşılamak için çok taraflı davranış araştırması ve müdahale birimi oluşmuştur.
Bu birim, yakın geçmişte, hem kamu, hem de özel sektörde en zor ve en hassas sorunların bazılarının başarı ile çözümlenebilmesi için BİLİMSEL ve DOĞRULANABİLİR yaklaşımlar kullanarak, bir takım AYDINLANMIŞ hükümet ve önde gelen uluslararası kuruluşlara davranış yöntemlerini ve etkileşim dayanıklı stratejik desteğini – özellikle de olumlu DAVRANIŞLARI HAREKETE GEÇİREREK – uygulamıştır.
Hedef kitlenizin yeni düşüncelere açık, ya da olumlu bir tavrı, ve de davranışlarını değiştirmek için motivasyonu oluştuğunda, hedefinizi elde etmek için başarılı bir çözümünüz olacak.
Sonuç olarak, sizlere, geçmişin teknolojisinin ve yazılımlarının bugünkü teknoloji ve yazılımlarla güncellendiği gibi, geçmişin stratejileri ve yöntemleri de bugünün strateji ve yöntemleri ile güncellenmelidir diyorum!
Olumlu DAVRANIŞLARI HAREKETE GEÇİRMEK, hedeflerinize ulaşmak için BAŞLICA ve de OLMAZSA OLMAK ilk unsurdur. Liderlik vasıflarınızı göstererek, tepki veren yerine proaktif olmanın ve FARKLI DÜŞÜNMENİN, ve de daha önemlisi, kalıbın dışında HAREKET ETMENİN tam zamanıdır.
Teşekkürler.

© 2018, YÖRSİAD | YÖRÜK SANAYİCİ VE İŞ ADAMLARI DERNEĞİ. Tüm hakları YÖRSİAD'a aittir.