2012 OCAK YÖRSİAD OLAĞAN TOPLANTISI/EKONOMİNİN Z RAPORU SOSYAL MEDYA



YÖRSİAD 2012 faaliyet yılı ocak ayı olağan toplantısında,'Ekonominin Z Raporu Sosyal Medya'konu başlığı ile toplandı.Porto Bello Otel'de gerçekleşen toplantıya Sıde Effect Dijital Reklam Ajansı Kurucusu Enes Konuk ve TTNET Sosyal Medya Direktörü Murat Kahraman konuşmacı olarak katıldı.Toplantıya Akdeniz Üniversitesi Girişimcilik ve İş Geliştirme Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürü Öğretim Görevlisi Kenan Yüce de katıldı.Toplantı sonrasında katılımcılara YÖRSİAD Başkanı Semih Beken teşekkür plaketlerini verdi.Yeni üyeler,Mustafa Baysan,Selim Dursun ve Murat Ulusoy'a YÖRSİAD rozetlerini taktı.



YÖRSİAD Başkanı Semih Beken yaptığı açılış konuşmasında dünyanın hızla değiştiğini belirterek,'Hiç şüphe yok ki; bu değişim içerisinde dünyayı bilgisayar kadar hızla değiştiren başka bir gelişme yok.Artık herkesin bir bilgisayarı ve internet bağlantısı var.Bilgisayarlar insanların düşünce tarzını değiştiriyor, basitleştiriyor ve odaklanmasına yardımcı oluyor.Buna bağlı olarak mantık, günlük hayat ve ticaret yapış şeklimiz değişiyor.Artık biliyoruz ki;bilgisayarlar ve anonim şirketler olmadan modern ekonomiye sahip çıkamayız.Modern ekonumide artık sadece üretmek yeterli değil, yaratıcı olmak gerek ,yaratıcı olmak da yeterli değil asıl önemlisi marka olmak gerekli.Yaratıcılık ve yenilik artık kültürümüzün bir parçası olması gerekli.markalaşmak artık bizim kendi hakkımızda ne dediğimiz değil,sosyal medyada tüketicilerin bizim hakkımızda ne dediği ile eşdeğer duruma geldi.Ürünlerimize veya yaptığımız ticarete dikkat çekmek artık para ile becerilemiyor.10 yaşındaki bir çocuk sosyal medyada paylaştığı video ile daha fazla dikkat çekebiliyor.Sosyal medyada yaşanan müşteri memnuniyetinin inanılmayacak bir hızla yayıldığını görebiliyoruz.Markalaşmak için sosyal medyayı en iyi şekilde kullanmamız gerekiyor.Hiç kuşku yok ki;21. yüzyıl uluslararası mücadele yüzyılı olacaktır.21. yüzyıl yeni kuruluşların,moral sistemlerinin, uygulamaların ortaya çıkacağı bir yüzyıl olacaktır.Bu mücadelede sanayici ve işadamları olarak bizim daha başarılı olmamız için sosyal medyada ufkumuzu açmak için bu akşam bu toplantıyı organizeettik.'dedi.



TTNET Sosyal Medya Direktörü Murat Kahraman yaptığı konuşmasında, sosyal medyanın önemine değinirken,'TTNET olarak sosyal medya üzerinde iki milyonun takipçimiz ve fanımız var.Bunlarda da en önemli olarak Facebook ve Twitter ön plana çıkıyor.Genelde sosyal medya Facebook ve Twitter'dan oluşmuyor ancak, bu siteler sosyal medyada başı çekiyor.Facebook sayfaları birçok büyük web sayfalarından daha önemli konuma geçti.Biz TTNET olarak Facebook sayfamıza kendi web sayfamızdan daha çok önem veriyoruz.Facebook sayfalarında fanlara sadece bir fan olarak bakmamalı ,her fanın kendisinin ayrı bir reklam mecrası olduklarını unutmamalı.'dedi.



Toplantıya konuşmacı olarak katılan Sıde Effecct Dijital Reklam Ajansı Kurucusu Enes Konuk ise, YÖRSİAD'ın konuğu olmalarından dolayı teşekkür etti.Enes Konuk,Sosyal Medya Panelini adına' Z Raporu ' ibaresini eklemesinin amacını açıklayarak 'A'dan Z'ye baktığımız zaman sosyal medya konusunda en büyük hedef kitlenin gençler ve hatta 0-10 yaş grubu çocuklar olduğunu görüyoruz.Artık 'Y' bile hedef kitle değil, o nedenle biz buna '' diyoruz'dedi.Konuk özellikle yeni Türk Ticaret Kanunu'nun getirdiği yeniliklerden sonra şirketlere web sitesi kurma zorunluluğunun da geldiğini hatırlattı.Konuk 'Google'un müthiş bir dijital enstrümantal olduğunu belirtmek istiyorum.Sitesini ön plana çıkarmak ve google arma motorunda en üstte yer almak için de bazı teknikler var.Google Adwords gibi ücretli sitelerden birçok insanın yararlanıyor ve firmalarına çok büyük katkılar yapıyor.'dedi.

2012